pondelok 22. februára 2010

ako nás Ježiš provokuje :-)


...ten Ježiš ma provokuje!


...ten Ježiš ma provokuje!

Kontrasty medzi ľudským a Božím zmýšľaním.
Aké jasné a jednoduché!

Rozčúlim sa, a On mi vraví: Odpusti!
Mám strach, a On mi vraví: Naber odvahu!
Pochybujem, a On mi vraví: Dôveruj!
Bojazlivo si všeličo domýšľam, a On mi vraví: Zostaň pokojný!
Chcem ostať osamote, a On mi vraví: Poď a nasleduj ma!
Kujem si plány, a On mi vraví: Vzdaj sa ich!
Zadovážim si majetok, a On mi vraví: Nechaj to tak!
Chcem istotu, a On mi vraví: Ja ti ju nesľubujem!
Chcem žiť, a On mi vraví: Obetuj svoj život!
Myslím si, že som dosť dobrý, a On mi vraví: To nestačí!
Chcem hrať šéfa, a On mi vraví: Usiluj sa slúžiť!
Chcem rozkazovať, a On mi vraví: Poslúchaj!
Chcem všetkému rozumieť, a On mi vraví: Ver!
Chcem mať všetko jasné, a On sa mi prihovára v podobenstvách.
Túžim po poézii, a On ku mne hovorí veľmi konkrétne.
Chcem svoj pokoj, a On chce, aby som zotrval v neistote.
Chcem použiť násilie, a On ma vyzýva k zmierlivosti.
Siaham po meči, a On mi vraví: schovaj ho!
Dychtím po pomste, a On mi vraví: nastav aj druhé líce!
Hovorím o jednote, a On mi pripomína, že prišiel na tento svet priniesť rozdelenie.
Snažím sa veci uhladiť, a On mi vraví, že prišiel oheň vrhnúť na zem.
Chcem niečo znamenať, a On mi vraví: Buď ako dieťa!
Chcem sa ukryť, a On mi vraví: Nech tvoje svetlo svieti pred ľuďmi!
Túžim po prvom mieste, a On mi vraví: Buď sluhom všetkých!
Chcem, aby ma ľudia videli, a On mi vraví: Modli sa v skrytosti!
Nie! Jednoducho nerozumiem tomuto Ježišovi!
Provokuje ma.
Tak ako mnohí z jeho učeníkov, mal by som chuť nájsť si iného Majstra, takého, ktorý by so mnou hovoril zrozumiteľnejšie a menej by vyžadoval.
Ale napokon, vyznávam ako Peter: Pane, ku komu by som šiel, Ty máš Slová večného Života...

(P. Zeziuho, SCJ)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára